הסרת תוכן מגוגל

הסרת תוכן מגוגל

רגע אחד לפני שאני אסביר צעד אחרי צעד איך לבצע הסרת תוכן מגוגל, צריך לזכור שהתוכן אותו רוצים להסיר לא נמצא בגוגל אלא באתר אחר.

עכשיו אני אסביר יותר לעומק שתבינו :

מה זה גוגל ? גוגל הוא מנוע חיפוש, שהתפקיד של מנוע החיפוש הזה הוא לתת לכל אחד את התוצאות המתאימות ביותר אליו, באופן המהיר ביותר ושהתוצאות האלו יהיו כמה מדויקות.

כלומר, שמצפים מגוגל לתת מידע אמין ומדויק כמה שיותר. כמובן שעם השנים בהחלט יש שיפור מאוד משמעותי בתוצאות החיפוש, הסיבה היא שגוגל כל הזמן אוסף עליכם נתונים בכדי שהוא יוכל להציג לכם את התוצאות הטובות ביותר שיהיו רלוונטיות אליכם.

אז בפועל שרוצים לבצע הסרת תוצאות מגוגל אתם צריכים להבין שהתוכן לא באמת נמצא בגוגל, אלא הוא נמצא באתרים אחרים וגוגל בתור מנוע חיפוש רק מציג את האתרים שבהם יש מידע.

אז מה עושים ?

מה שעושים הוא בעצם להסיר את אותן תוצאות מאתרים אחרים.

עכשיו מדובר על תהליך לא פשוט בכלל של הסרת תוצאות, הוא לוקח לא מעט זמן וגם המון עבודה, משאבים ולא פעם תצטרכו לשלם לא מעט כסף עבור ההסרה של אותן תוצאות שלא לדבר על אלו שלא יסכימו להסיר את התוצאות ותצטרכו לשלם שכר טרחה לעורך דין שישלח מכתבי התראות ועוד.

אל תשכחו שגם אם אתם מחליטים לנסות ולהסיר את אותם תוצאות מאתרים אחרים על ידי פנייה לעורכי דין, בתי משפט ועוד אתם צריכים להבין שבמקרה הטוב התהליך יקרה אחרי שיקבלו את מכתב ההתראה, במקרה הפחות הטוב אתם תמצאו את עצמכם מנהלים מאבק משפטי שימשך שנים.

טוב, ביאסתי אתכם מספיק, עכשיו תכל'ס בואו נקרא לילד בשמו וזה לא הסרת תוכן מגוגל אלא הסרת תוכן מאתרים אחרים.

ואלו הם השלבים הנכונים לעשות את התהליך.

לזהות את הבעיה

זה אולי ברור שאתם מזהים את הבעיה ומצביעים ישר על האתר שאיתו אתם רוצים להתמודד. בדרך כלל האתר הכי בעייתי בתחום הזה של ניהול מוניטין הוא תולעת המשפט, אם זה המצב שלכם שיש לכם רצון להסיר תוצאה מתולעת המשפט, תבינו שזה לא יקרה כל כך מהר אבל יחד עם זאת זה גם לא כזה בעייתי להעיף את התוצאה של תולעת המשפט לדפים יותר רחוקים.

כלומר לדאוג מהר מאוד שהתוצאות של תולעת המשפט יעפו מהדף הראשון מהר מאוד. הכל כמובן תלוי מה עשיתם לפני. כי הרבה פעמים יש מצבים שאנשים עושים תהליך של ניהול מוניטין בצורה לא נכונה ורק יוצרים לעצם נזק הרבה יותר גודל.

אתם יכולים לראות את הסרטון שלי שהכנתי כאן על הדבר החשוב ביותר בתהליך של ניהול מוניטין באינטרנט והוא עבודה בצורה נכונה :

כל מה שהסרטון מתבסס עליו הוא כמובן הנושא של משחק סכום אפס שכבר לא קיים יותר מאז שגוגל שינה את השיטה של הצגת התוצאות.

מה כולל בתוכו זיהוי הבעיה ?

זיהוי הבעיה כולל בתוכו כמה אלמנטים והם :

סוג האתר : אם מדובר על אתר חדשות גדול וסמכותי, או שאולי מדובר על אתר של בלוגר, אתר יחסית קטן שאז בשיחת טלפון אחת וכמה מאות שקלים בודדים אתם מטפלים בבעיה. או שאולי מדובר על אתר שהוקם כל כולו במטרה להציג את אותן תוצאות שליליות בגלל שהיה לכם סכסוך עסקי עם אחד ממנהלי אותו אתר.
חשוב לזכור כי כל סוג של אתר דורש התנהלות אחרת ולא פועלים באותן שיטות מול כל האתרים.

רלוונטיות : זוכרים שבהתחלה הסברתי לכם שגוגל מחפש רלוונטיות? כלומר מה שקרה לפני המון זמן כבר לא רלוונטי, אבל יש מקרים שעדיין התוצאה מופיעה באינדקס של גוגל. מגניב ! גם כאן זה תהליך פשוט מאוד שאפשר להגיע לתוצאות במהירות. הרבה פעמים נתקלתי באנשים שלא הבינו למה יש להם ירידה במכירות בעסק, למה הם לא מצלחים לגייס עובדים חדשים ועוד המון מקרים, ואז אחרי שהם חיפשו במקרה את שם המותג שלהם הם נתקלו בכתבה ישנה שבכלל לא ידעו שהיא קיימת והיא מרחיקה את הלקוחות מהעסק, את העובדים והכתבה יושבת לה במנוע החיפוש כבר כמה שנים. זה המקרה הפשוט ביותר לטיפול והוא מהיר מאוד. (מהיר כמו מיג, F16, תחליטו אתם כמה מהיר).

עבירות שהן מהוות גם פן פלילי ולא חוקי : אני יכול לציין שאני לא משפטן, אבל יש מספר דברים שהם פליליים ופנייה לגוגל במקרים כאלו תטופל בשיא המהירות. כמו למשל אם גנבו לכם את הזהות, מבקשים ממכם כסף להסיר את הכתבה, יש לכם צו של בית משפט להסיר כתבה והיא עדיין מופיעה.
מקרים כאלו דורשים ליווי של עורך דין שמבין בתחום עבירות מחשב ויחד איתו גם שירות (כמו שאני מספק) של מי שידע להגיע לגוגל הכי מהר שאפשר שהדברים יקרו.

זה הזמן לפעול

אחרי שיזהנו את הבעיה, הבנו במה רוצים לטפל זה הזמן לפעול.

חשוב מאוד ! חשוב מאוד ! לפעול נכון. אני יודע שכתבתי חשוב מאוד פעמיים (וזאת הפעם השלישית) כי זה כל כך קריטי שפועלים ללא חשיבה ותוכנית עבודה וישר מתחילים לירות לאוויר כמה שיותר כתבות באתרים גדולים. הנזק שזה יוצר כל כך גדול שקשה מאוד להתמודד איתו אחר כך.

השלב השני אחרי זיהוי הבעיה, הוא לדעת איך לפעול. במקום להתחיל לירות לכל הכיוונים עם מיליון כתבות בכל מיני אתרים, להתחיל להוציא אלפי שקלים על פרסום כתבות חיוביות, לבנות לעצמכם תחרות על הביטוי. תעצרו רגע.

תבינו בדיוק מה האתגר שעומד מולכם, ואיך לתקוף אותו בצורה נכונה ויעילה.

צורה נכונה זה לא לחשוב שאם מחר תעלו עם כתבה באתר כמו 'ישראל היום' או 'מעריב' או אפילו קחו את YNET אתם תדחקו את הכתבה השלילית, ממש לא !

להיפך, אתם רק תציבו לעצמכם יותר מכשולים.

הדבר שאני עושה הוא בהתאם למקרה, שולח הודעה לאותו אתר הודעה במייל ומבקש לעשות שינויים.

אני יכול להעיד על מקרה אמיתי, שבו ניהלתי פרוייקט של מוניטין לחברה מאוד גדולה, שלחתי מייל לאותה בלוגרית וביקשתי ממנה רק לשנות את הכותרת של המאמר (TITLE) שזה מה שמוצג בתוצאות החיפוש, בתמורה נתתי לה שני קישורים חיצוניים מאתרים שיש לי ובאותו יום זה קרה. היא פשוט הבינה שאני מבקש בנימוס, מוכן לתת תמורה על הזמן שלה והכל קרה בכיף.

מה שהרבה אחרים עושים הם פשוט מתחילים להשריץ כתבות בכל מקום אפשרי ולהחזיק אצבעות אולי הם יצליחו להוריד את הכתבה. במציאות, רק עושים נזק לעצמם וללקוח.

הסרת תוכן מגוגל – התשובות לכל השאלות

הרבה פעמים עולות לא מעט שאלות של אנשים שרק רוצים להסיר כמה דברים פשוטים, אספתי את השאלות המרכזיות והנה התשובות לכל שאלה.

כמה זמן לוקח נמשך תהליך של הסרת תוצאות ותוכן מגוגל?

משך הזמן הממוצע הוא כשלושה עד חמישה שבועות וזה תלוי בחומרת הבעיה. יש מקרים קיצוניים מאוד שבהם כבר בניתם לעצמכם תחרות והתהליך יכול להיות הרבה יותר ארוך ולקחת גם כמה חודשים.

האם ניתן להסיר כל סוג של פרסום שלילי בגוגל?

ניתן להסיר את רוב הסוגי של פרסום שלילי בגוגל, אך ישנם מקרים בהם לא תוכלו להסיר את הפרסום השלילי אבל בהחלט אפשר בקלות לדחוק אותו למקומות מאוד נמוכים וככה למנוע מאנשים להגיע ולראות את הפרסום השלילי.

כמה עולה להסיר/לדחוק תוצאות מגוגל?

המחיר של התהליך משתנה, יש מקרים בהם בכמה מאות שקלים בודדים באמצעות פניה לבעלים של אותו אתר אתם יכולים להסיר את התוצאות, ויש מקרים מורכבים יותר שמדובר על תהליך שדורש הרבה יותר עבודה וצריכים לבנות אסטרטגיה שכוללת בתוכה פרסום כתבות חיוביות, בניית נכסים ועוד בכדי לדחוק תוצאה שלילית אותה רוצים להסיר. מחיר של הטיפול משתנה בהתאם למצב וצריכים לבחון אותו.

תוכן עניינים
עדן זינו עורכת דין והביקורות בגוגל

מי זאת עורכת דין עדן זינו ולמה שוב עולה לכותרת נושא הביקורות של גוגל? אחרי שאני עוקב באופן קבוע על נושא הביקורות של גוגל שהפך להיות היום כלי שיכול לרסק עסקים וגם להרים אותם. הפעם אני בוחן מה קרה במקרה נוסף מאוד מפורסם. לפי פרסומים עולה לכאורה כי עורכת דין עדן זינו מסייעת בהשגת פטור משירות צבאי בצה"ל. אבל במקום להתמקד דווקא בנושא הפטורים והרעש ברשת, הפעם מה שאני רוצה

קראו עוד »
אייל בסרגליק עורך דין

מי זה עורך דין אייל בסרגליק ולמה אני משקיע לכתוב עליו את הפוסט הזה? אז נתחיל בזה שיש מקרים מיוחדים שכדאי מאוד שתכירו אותם כשהם עולם לראש החדשות. עורך דין אייל בסרגליק הוא עורך דין פלילי אשר ייצג את משפחת וולקוב בסיפור מאוד מתוקשר אודות הרצח. לפי פרסומים אייל בסרגליק גבה ממשפחת הקורבן יורי וולקוב ז"ל שכר טרחה בסכום גבוה מאוד של מעל 580 אלף שקלים חדשים. אני לא רוצה

קראו עוד »
הסרת תוצאות מגוגל
הסרת תוצאות מגוגל

הסרת תוצאות מגוגל – איך זה קורה והאם זה אפשרי. כל מה שאתם צריכים לדעת על איך להסיר תוצאות מגוגל בקלות ומהירות ולשמור על השם שלכם נקי. בשביל לבצע הסרה של תוצאות ממנועי החיפוש צריכים קודם כל לבחון מאיפה רוצים להסיר את התוצאה. אם רוצים להסיר אותה מהאתר שלכם או שאתם רוצים להסיר מידע באתר אחר שמופיע עליכם. בדרך כלל יש הרבה מקרים שבהם אנשים רוצים להסיר כתבה שלילית על

קראו עוד »
זמין 24/6 דילוג לתוכן