מחיקת תוצאות מתולעת המשפט

מחיקת תוצאות מתולעת המשפט

מחיקת תוצאות מתולעת המשפט לא פעם אולי נראית כמו פעולה בלתי אפשרית (וברוב המקרים היא באמת בלתי אפשרית).

אבל, יש דרך אחרת אם רוצים להעלים תוצאות מאתר תולעת המשפט.

האמת, לא פעם פנו אליי הרבה מאוד אנשים שרוצים להסיר את השם שלהם מהאתר של תולעת המשפט, מהסיבה שזה פוגע במוניטין שלהם.

אז החלטתי הפעם לנתח את אתר תולעת המשפט, להבין בדיוק מה קורה שם ואיך בכל זאת אפשר להתמודד עם הבעיה.

בואו נתחיל בזה שהדרך הטובה ביותר להתמודד עם תוצאות של תולעת המשפט היא קודם כל לעשות תהליך של ניהול מוניטין שלילי שידחוק את התוצאות של תולעת המשפט למטה ויעלה את התוצאות החיוביות למעלה. (אני רק אציין עוד דבר אחד מאוד חשוב, לא תמיד שאני עושה ניהול מוניטין אני יוצר רק תוצאות חיוביות, אני גם יוצר המון תוצאות שהן ניטרליות כי אני לא רוצה להגיע למצב שהכל נראה מלאכותי מידי).

תועלת המשפט – מה זה בכלל האתר הזה?

אתר תולעת המשפט הוא אתר שנוצר מתוך מטרה "להנגיש מידע לציבור". בתוך האתר יש המון פסקי דין עם שמות של אנשים.

תולעת המשפט הוא אתר שלא מגיע מתוך מטרה להרוויח, אין בו פרסומות או אפשרות לקנות גישה לפסקי דין.

לאתר תולעת המשפט יש עוד אתר אחד שהוא מתחרה ישיר ממש באותו תחום וזה אתר תקדין שגם הוא מציג מידע משפטי.

רק שבאתר תקדין אם רוצים לגשת למידע מסוים אתם צריכים לרכוש מנוי, בנוסף מאתר תקדין אפשר לקנות קישורים כחלק מביצוע קידום אתרים. (על קידום אתרים וקניית קישורים אני מדבר בפוסט אחר).

פסקי דין בכל תחום שרק תחשבו עליו, אם עברתם תאונת דרכים ותבעתם את הביטוח, תהיו בטוחים שבעוד תקופה פסק הדין הזה יעלה באתר תולעת המשפט.

תולעת המשפט – איך נראה האתר

האמת שמבחינת עיצוב וחווית משתמש, אני לא מצליח להבין למה לא עשו משהו קצת יותר מתקדם.

למרות שהאתר הזה מביא המון תנועה (ויש גם לא מעט משתמשים באתר) למה לא פשוט להנגיש להם את האתר בצורה טובה יותר.

אני בוחר מילים עדינות על רמת העיצוב של האתר, אבל זה נראה שהתחילו קורס בניית אתרים, הגיעו לשיעור הראשון ואחרי זה פשוט החליטו לא להגיע יותר.

האם זה חוקי לחשוף את המידע המשפטי?

אני לא משפטן, אבל זה נראה שעדיין אין חוקים שמגבילים את הנושא הזה, אחרת האתר הזה לא הייה מהווה בעיית מוניטין ותדמית להרבה מאוד אנשים וחברות.

מי אתה תולעת המשפט?

אז החלטתי לצאת ולחפש את הבעלים של התולעת, לראות איזה ארגון עומד מאחורי העשייה הזאת (שלדעתי היא מבורכת וחושפת מידע שמגיע לציבור לדעת).

נכנסתי לעמוד של יצירת קשר עם תולעת המשפט, וגם שם לא מצאתי מידע אודות בעלי האתר (כי גם עמוד אודות אין).

מה שכן מצאתי זה התייחסות ישירה לזה שהם לא מסירים פסקי דין שעלו באתר שלהם.

אבל, אני לא מוותר וממשיך לחפור לנסות למצוא את בעלי האתר.

יש להם קישור לעמוד הפייסבוק ושם מצאתי את זה:

תולעת המשפט

מסתבר שמי שמנהל את האתר הזה שמו גיא זומר, ועליו לא חסר תוצאות באינטרנט. אתם רק צריכים להקליד את השם ותופתעו לגלות שאכן מדובר במישהו רציני שהחליט לעשות מעשה ולחשוף את המידע.

איך להסיר פסקי דין מתולעת המשפט?

כמו שאתם כבר הבנתם, זה לא פשוט להסיר פסקי דין מאתר תולעת המשפט. אבל בזכות כמה טכניקות ממש פשוטות אפשר בקלות לדחוק את התוצאות למקום לא ריאלי.

זה אפילו מזכיר לי בדיחה של מקדמי אתרים שהולכת ככה :

איפה המקום הטוב ביותר להחביא גופה?

תשובה : בדף 2 של גוגל.

אז כמו שאתם מבינים, כמעט ואפאחד לא מחפש תוצאות בדף השני של גוגל, אלא אם זה מקרה מאוד ספציפי והוא לא מוצא את התשובה לשאלה שלו בדף הראשון (משהו שכמעט ולא קורה).

אז איך בכל זאת אפשר לבצע מחיקת תוצאות מתולעת המשפט? אפשר לנסות ולפנות אל מר גיא זומר ולבקש (נראה לי שזה לא ילך לכם) אבל יש המון דברים אחרים שאפשר לעשות.

אבל רגע אחד לפני שאני נכנס יותר לעומק בדרכים לדחוק תוצאות שליליות במנועי החיפוש (ושאני אומר מנועי חיפוש אני מדבר על גוגל).

אחד הדברים שישר חשבתי עליו בהתחלת התהליך של ניהול מוניטין שתולעת המשפט קמו, שמדובר על תוכן מועתק והפרה של זכויות יוצרים.

אבל המציאות היא כזאת שעל התוכן הזה שתולעת המשפט מפרסם אין זכויות יוצרים והכל תוכן שמגיע מאתר ממשלתי שנקרא "נט המשפט".

איך בכל זאת אפשר לדחוק את התוצאות של תולעת המשפט

אחרי שהבנו שיש לתולעת המשפט המון חסרונות מבחינת היכולת לקדם את האתר שלהם בתוצאות החיפוש, והאתר מתקדם בגלל הגודל והסמכות (עובדה שאני מקדיש פוסט שלם לכתוב עליו).

כל השיטות האלו לדחיקת התוצאות של תולעת המשפט תקפות לגבי כל אתר אחר, גם אם אתם רוצים להסיר תוצאות מאתר דה מרקר או כל אתר אחר שתבחרו.

פרופילים ברשתות חברתיות

להקים פרופיל בכל רשת חברתית ובראש הרשימה כמובן פייסבוק. אבל זה לא מספיק רק להקים פרופיל בפייסבוק אלא גם להיות חבר של אנשים (או חברות) בתחום שלכם.

למשל אם מבצעים ניהול מוניטין לעורכי דין ומקימים פרופילים לאותו משרד, כדאי מאוד לעשות לייק לעמודים עסקיים אחרים, להיות חבר בקבוצות שקשורות לתחום.

אני יכול להגיד שזה לא גורם משמעותי מאוד לקידום הפרופיל הזה בדף הראשון בגוגל, אבל בהחלט זה יכול לעזור ועדיף שהפרופיל הזה שאתם מקימים יהיה סמכותי על ידי הפעולות האלו.

אתר עם פעולות מתקדמות

שאני אומר אתר תדמית עם פועלות מתקדמות, אני מתכוון לזה שיוצרים דף או עמוד שמכוון לביטוי שממנו רוצים לדחוק את התוצאה של תולעת המשפט ומכיל בתוכו נתונים מובנים יותר מתקדמים.

כמו למשל עמוד עם תמונות, סרטונים, קבצי MP3, סכמות והרשימה עוד ארוכה (מאוד ארוכה).

מסיתים את הגולש למקום שרוצים

אין ספק כי גולש שמחפש שם של ארגון או אדם (person) לא ירוץ מיד לתוצאות של תולעת המשפט. המטרה היא גם להוריד את רמת ה CTR מהאתר של תולעת המשפט (עוד טכניקה של קידום אתרים שכל מנהל מוניטין צריך להכיר).

בשביל שזה יקרה, אנחנו צריכים ליצור חשבון "גוגל לעסק שלי" שאליו הגולש יוכל לגשת מיד ברגע שהוא כתב את השאילתה שקשורה לביטוי אותו רוצים "לנקות", בנוסף לסמן את העסק במפה וליצור עוד תוצאה על הביטוי במפות של גוגל.

לסיכום

מחיקת תוצאות מתולעת המשפט יכולה אולי להיות משימה קשה, אבל אם מכירים את כל הטכניקות להתמודד עם הבעיה, אפשר בקלות לדחוק את התוצאות האלו מהדף הראשון של גוגל.

תוכן עניינים
עדן זינו עורכת דין והביקורות בגוגל

מי זאת עורכת דין עדן זינו ולמה שוב עולה לכותרת נושא הביקורות של גוגל? אחרי שאני עוקב באופן קבוע על נושא הביקורות של גוגל שהפך להיות היום כלי שיכול לרסק עסקים וגם להרים אותם. הפעם אני בוחן מה קרה במקרה נוסף מאוד מפורסם. לפי פרסומים עולה לכאורה כי עורכת דין עדן זינו מסייעת בהשגת פטור משירות צבאי בצה"ל. אבל במקום להתמקד דווקא בנושא הפטורים והרעש ברשת, הפעם מה שאני רוצה

קראו עוד »
הסרת תוכן מגוגל
הסרת תוכן מגוגל

רגע אחד לפני שאני אסביר צעד אחרי צעד איך לבצע הסרת תוכן מגוגל, צריך לזכור שהתוכן אותו רוצים להסיר לא נמצא בגוגל אלא באתר אחר. עכשיו אני אסביר יותר לעומק שתבינו : מה זה גוגל ? גוגל הוא מנוע חיפוש, שהתפקיד של מנוע החיפוש הזה הוא לתת לכל אחד את התוצאות המתאימות ביותר אליו, באופן המהיר ביותר ושהתוצאות האלו יהיו כמה מדויקות. כלומר, שמצפים מגוגל לתת מידע אמין ומדויק כמה

קראו עוד »
אייל בסרגליק עורך דין

מי זה עורך דין אייל בסרגליק ולמה אני משקיע לכתוב עליו את הפוסט הזה? אז נתחיל בזה שיש מקרים מיוחדים שכדאי מאוד שתכירו אותם כשהם עולם לראש החדשות. עורך דין אייל בסרגליק הוא עורך דין פלילי אשר ייצג את משפחת וולקוב בסיפור מאוד מתוקשר אודות הרצח. לפי פרסומים אייל בסרגליק גבה ממשפחת הקורבן יורי וולקוב ז"ל שכר טרחה בסכום גבוה מאוד של מעל 580 אלף שקלים חדשים. אני לא רוצה

קראו עוד »
זמין 24/6 דילוג לתוכן