קידום אורגני,וקידום ממומן

מה זה קידום אורגני?
רבים מבתי העסק הקיימים באופן פיזי כמו חנויות, מסעדות חברות וסוכנויות שונות מקימות אתרים ברשת האינטרנט, כמו גם עסקים שקיימים אך ורק באופן וירטואלי כמו e-bay או Etsy. הסיבה לכך היא שהאינטרנט הפך לכלי שימושי ונפוץ בכל העולם, ומיליוני אנשים פוקדים אותו מדי יום, מדי שעה ומדי רגע. העיקרון בהקמת אתר אינטרנט הוא לקדם אותו, כדי שיותר ויותר אנשים ייחשפו אליו וכך למעשה גדל הסיכוי שירכשו את המוצר או השירות שהעסק מציע. קידום אורגני באינטרנט היא אחת השיטות הקיימות כיום שבהן ניתן לקדם את האתר ולהבליט אותו בין ים האתרים האחרים שקיימים ממילא באינטרנט. אין זה מספיק לבנות אתר ולנוח על זרי הדפנה. גם כשהאתר קיים יש לדאוג תמיד לקידום שלו לפחות בדרך אחת. קידום אורגני לאתרים לא מבשר על קידום ללא חומרי ריסוס כמובן, אלא על קידום טבעי יותר מקידום ממומן למשל, אך גם כזה שמצריך יותר עבודה.
מהו קידום אורגני?
מרבית הגולשים ברשת האינטרנט פונים דבר ראשון למנועי חיפוש למיניהם בכדי לחפש אחר מידע, שירות או מוצר שהם זקוקים לו או מעוניינים לדעת עליו יותר. קידום אורגני משמעו קידום אתרים בצורה טבעית יותר, מתמזגת יותר עם הנוף האינטרנטי. קידום אורגני של האתר מביא לשיפור משמעותי של הדירוג של כל הדפים המהווים את האתר בתוצאות של מנועי החיפוש השונים.

כידוע לכולנו, רשת האינטרנט היא בית לאלפי ומיליוני אתרים, ובכל תחום שתוכלו להעלות בדעתכם קיימים מספר אתרים העוסקים בו. לכן, לא משנה במה עוסק האתר שאתם רוצים לקדם, דעו כי אתם נמצאים בתחרות. זו אינה תחרות שיש לה סוף או מנצח יחיד שלוקח את כל הקופה. מדובר בתחרות מתמדת על המקומות הראשונים והטובים יותר בתוצאות החיפוש שאליהן נחשף הגולש לאחר שהקיש מילים מסויימות במנועי החיפוש. ככל שמבצעים קידום אורגני בצורה טובה יותר ולאורך זמן, ניתן ליהנות מתוצאות טובות יותר במדרג תוצאות החיפוש וכתוצאה מכך גם מהגעת לקוחות רבים יותר לאתר ולעסק.

ככל קידום אתרים אחר, גם קידום אורגני הינו תהליך מורכב ולעומת קידום אתרים ממומן, הוא מצריך יותר מחשבה ומקצועיות מצד המבצע של פעולות הקידום. יש לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק ומקצועי ביותר שכן מילות המפתח הן הגורם הראשון שמשפיע על קידום האתר מאחורי הקלעים. עם תוצאות המחקר יש לגשת לדפי האתר ולשלב בהם את המילים הרלוונטיות לתחום שהוכיחו את עצמן ברגע האמת של החיפוש. שילוב נכון של מילות או ביטויי המפתח יכול להעלות את המדרג של אחד מדפי האתר בתוצאות החיפוש. השלב הבא בתהליך קידום אורגני של אתרים הוא כתיבת מאמרים ותכנים רלוונטיים לתחום בו עוסק האתר תוך שילוב מילות וביטויי המפתח שנבחרו מבעוד מועד. יותר תכנים שנכתבו באופן הנכון גם כן יכולים להעלות את הדירוג של דפי האתר בתוצאות החיפוש.

קידום אורגני שוטף
בדומה לקידום ממומן, גם קידום אורגני מצריך עבודה שוטפת מצד בעל האתר או החברה החיצונית שמבצעת עבורו את עבודת הקידום לאתר. ניהול התוכן וכן שמירה על אופטימיזציה של החשיפה של האתר דרך קיום אורגני הינם צעדים הכרחיים שיש לבצע כל הזמן, בכדי להשיג את התוצאות הרצויות ולהפוך את האתר למצליח ושוקק תנועת גולשים.
פרסום בגוגל ע"י הקמה וניהול קמפיין פרסום ממומן הינה אחת השיטות האפקטיביות ליצירת לידים – גיוס לקוחות חדשים מידי לעסק. מטרה של פרסום בגוגל באמצעות קמפיין אדוורדס ממומן הינה לייצר לידים איכותיים במחיר נמוך ביחס למה שמשלמים מתחריכם ע"י מיקוד קמפיין ודפי נחיתה למילות מפתח רלוונטיים, אופטימיזציה מתמדת של דפי הנחיתה וקבלת ציוני איכות גבוהים בקמפיין לכל ביטוי מפורסם. גוגל מהווה כיום למדיה דיגיטלית החזקה ביותר מכיוון שנהנית מכל החשיפות שמייצרת ממנועי חיפוש מחד ומנוכחותה באתרים שונים – בעלי המדיה מאידך. פרסום בגוגל אינו מסתכם רק בהקמת קמפיין אדוורדס חכם וקריאטיבי על מנת להשיג את תשומת ליבם של הגולשים לפרסומות שלכם אלא בראש ובראשונה הצלחת קמפייין שיווקי ממומן שלכם ייגזר מתכנון ורכש מדיה ע"י כניסה לשטחי פרסום רלוונטיים ברשת התוכן של גוגל והחדרתם של שטחי פרסום של המפרסם אל רשתות תוכן של משווקים באינטרנט הרלוונטיים לנושא המפורסם.


פרסום בפייסבוק

כיצד תגיעו לכמה שיותר לקוחות?
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם הכוללת אלפי אנשים ממקומות שונים בעולם. כדאי שתקדישו כמה דקות לחשיבות הפרסום בפייסבוק.
איך נראה פרסום בפייסבוק?
פרסום בפייסבוק מופיע בצד ימין לצד רשימת החברים. מצד ימין אפשר לראות את כל רשימת החברים. חבר אחד שעלה תמונות מהטיול לארצות הברית, חבר אחר שהעלה תמונות מהעבודה. לצד העדכונים של החברים ניתן לראות את מודעות הפרסום. בשונה ממודלים אחרים של פרסום, בעלי עסקים רבים מבינים כי משתלם יותר לפרסם בפייסבוק, זאת כיוון שניתן לכוון את הפרסומות לקהל יעד מסוים. למשל, אם המוצר מיועד לאנשים צעירים בגילאים 20-30, אז ניתן לראות בפייסבוק מודעות המתייחסות לקהל היעד הנוכחי. מודל הפרסום בפייסבוק מזכיר את מודל הפרסום של גוגל, שכן מהבחינה הזו משקיעים סכום מסוים של כסף לקליק. על ההופעה של המודעה לא משלמים אלא רק על הקליק. כלומר, כאשר המודעה מופיעה ואף אחד לא לחץ עליה אז לא משלמים עליה. חשוב להבין כי המודעה שלכם מופיעה ביחד עם מודעות אחרות,ולכן ככל שסכום הכסף להקלקה יהיה גדול יותר,אז יהיה סיכוי להופיע בפייסבוק.
האם יש דרך נכונה לפרסם בפייסבוק?
הדרך הטובה ביותר לפרסם בפייסבוק היא להגיע לקהל היעד המתאים ביותר. למשל, אם הכוונה היא לפרסם מוצר המיועד למניעת התקרחות בקרב גברים, הרי שיש לפרסם את המוצר בקרב גברים צעירים ולא גברים בני 60 פלוס. אם גולשים צעירים מחפשים תרופה כזאת או כדורים למניעת התקרחות הפרסום עשוי להיות נגיש עבורם. מדובר בכלי יעיל שיכול להגיע לגולשים שעדיין לא התחילו לבצע סקר שוק בקרב חברות שונות. לפיכך, פרסום בפייסבוק מאפשר לתפוס את הלקוחות. בשונה ממנועי חיפוש, פייסבוק עוקב אחר הלקוחות והוא יודע עליהם הכול. כמו כן, המערכת של פייסבוק היא מערכת ידידותית למשתמש. כחלק ממסע הפרסום ניתן להוסיף תמונה שמהווה יתרון משמעותי עבור המפרסמים. בהשוואה לפרסומות במנועי חיפוש, פרסומות בפייסבוק זולות יותר, מה שמאפשר לבעלי עסקים קטנים לפרסם את המוצרים שלהם בצורה טובה מבלי לאבד את הכסף.